EC9 "Atomówka" by Ryba88 - fotosesja i wywiad dla Ebe-Event
Jeśli jestesmy włascicielami innych samochodów spod znaku Hondy to tutaj. I tutaj dajemy tez opisy pojazdów innych marek oraz jednosladów, itp

Posty: 456   •   Strona 1 z 31   •   1, 2, 3, 4, 5 ... 31
Ryba88
 
Posty: 661
Dołączył(a): 2009-07-26, 14:45
Lokalizacja: Radomsko

EC9 "Atomówka" by Ryba88 - fotosesja i wywiad dla Ebe-Event

przez Ryba88 » 2009-08-07, 21:29

Na wstępie chciałem się przywitać i przedstawić to nad czym aktualnie dłubę.
Studia dzienne, codzienna szkoła bardzo mnie denerwuje i wykańcza psychicznie. Dlatego autem zajmuję się w weekendy i rożnego rodzaju przerwy od tego dziadostwa; jedni jeżdżą na ryby inni grają w piłkę, a ja dłubę ! :D
Tak wyglądało po kupnie:
Obrazek Obrazek Obrazek
Tak z zewnętrz, teraz czas na wady :D
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Tyle na dziś; to stan na lipiec 2007
PS. Wiem, że nie opłaca się czegoś takiego robić, ale je nie traktuje tej roboty w kategori opłacalności, tylko tak jak napisałem wyżej !
PS. 2 Auto jest już prawie skończone, więc jak ktoś powie, że tego nie da się zrobić to ..., a robię sam :)
Jak będzie zainteresowanie wrzuce więcej fot, mam ok 400 zdjęć z przebiegu prac, powybieram jakieś ciekawe ;)
Ostatnio edytowano 2015-03-16, 08:30 przez Ryba88, łącznie edytowano 33 razy

Avatar użytkownika
Mariusz90r
 
Posty: 731
Dołączył(a): 2008-05-24, 17:35
Lokalizacja: Bytom

przez Mariusz90r » 2009-08-07, 21:31

Nooo jestem ciekaw jak wygląda teraz ta atomówka :ok: Wrzucaj po kolei będzie ładne foto story ;) Tylko mam nadzieje że nie skończyło się na spoilerach i neonach.. :razz:
Była Honda CRX ED9
Jest Audi A4 1.8T :)

Rudy
 
Posty: 272
Dołączył(a): 2005-06-07, 20:56
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

przez Rudy » 2009-08-07, 21:38

wrzucaj wrzucaj bo jest sie czym chwalić ;)

Ryba88
 
Posty: 661
Dołączył(a): 2009-07-26, 14:45
Lokalizacja: Radomsko

przez Ryba88 » 2009-08-07, 22:00

Po zmianie zepsutej automatycznej skrzyni samochód ożył i przez prawie rok pomimo tragicznego wyglądu służył mi za dOOOpowóz i sprawował się bez zarzutu. Oprócz podstawaowych rzeczy jak klocki, szczeki, tarcze, rozrząd wymieniłem tylko alternator. Zrobiłem 13 tys i wtedy właśnie postanowaiłem, że za ten bezbłednie zdany egzamin, naprawię furkę od podstaw.
Przez rok jazdy zrobiłem niewiele:
- maskę pod kolor (poprzednia pogieta, z odpadającym kitem)
- Felgi alu
- sprężyny -60
- odświeżyłem lakier pastą automax
Pierwszą rzeczą, którą zrobiłem "na gotowo" były felgi (bo mogłem się bez nich obyć ;) ). Przeszły renowację - prostowanie (1 szt), naprawa rantów. Poźniej ranty zostały wypolerowane, a środek pomalowałem na czarno.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

I całość na jednym z ostatnich wypadów przed remontem:
Obrazek Obrazek Obrazek

Wraz z nadejściem nowego roku szkolnego zaczęła się rozbiórka auta i remont - cała zima, wiosna i lato wolnych chwil spędzone w garażu ...

sutysut
 
Posty: 172
Dołączył(a): 2009-08-06, 11:44
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

przez sutysut » 2009-08-07, 22:16

Felunek bajera :rotfl: wręcz stworzony do tego samochodu :rotfl:

gasior
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2008-12-10, 14:58

przez gasior » 2009-08-07, 22:35

wielki szacun! sam ze względu na studia dzienne, a wlasciwie ostatni rok jaki mnie na nich czeka ( dyplom) zastanawiam sie czy dalbym rade cos takiego jak ty zrobic dlaego narazie czekam z decyzja. naprawde duzy podziw no i oczywiscie...zapodaj wiecej fotek! :)

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9942
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

przez atom1 » 2009-08-07, 23:19

ni cholery do atomowki nie podobna...ani nie czarna ani nie edek..cos to zly opis
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
wrobellos
Moderator
 
Posty: 3857
Dołączył(a): 2008-03-04, 00:45
Lokalizacja: Łódź
Samochód: crx ed9 b18c

przez wrobellos » 2009-08-07, 23:33

atom1, patrz naklejka na jednej z fotek :D myslisz ze jestes jedyna atomowka?
widzialem ten temacik w calosci na c4g.pl :poklony: :poklony:
Lapy swap H K B series
czesci ee8ed9
lekkie laminaty-maski klapy dokladki ed9ee8ed7ee9
budowa hybryd skrzyn biegow
tarcze 282mm
swap hamulca big brake
regeneracja zaciskow
montaz turbo kompresor
custom wydechy doloty kwas
reperaturki progow nadkoli

Ryba88
 
Posty: 661
Dołączył(a): 2009-07-26, 14:45
Lokalizacja: Radomsko

przez Ryba88 » 2009-08-08, 08:53

W końcu po lecie, prace ruszyły "pełną parą"; jesli tak można nazwać sobotnio-niedzielne dłubanie.
Podsumowując, na dzień dzisiejszy zakupiłem:
1. Blacharka:
- reperaturki tył (3szt, 1 posłuzyła do dorobienia rantu w lewym nadkolu)
- tylny lewy błotnik cięty na słupkach - poszycie
- maska
- obie listwy pod reflektory
- oba przednie błotniki
- słupki przednie cięte + kawałek dachu
2. Mechanika i inne:
- Sprężyny obniżające
- Amortyzatory sportowe
- rozpórki przód góra i dół
- wkładka K&N
- tłumik mohr
- postojówki czarne 2 komorowe
- tylna lewa lampa
- żółte banieczki na żarówki :rotfl:
- oba zderzaki nielakierowane w bdb stanie
- prawie komplet listew bocznych
- jakieś plastiki do wnętrza
- siedziska foteli (gąbki)
Czyli w sumie sporo, ale większość tych gratów po okazyjnych cenach - długo szukałem np. oba błotniki do przodu kosztowały mnie 60 zł ;), wkładka K&N 50 zł, maska 100

Teraz poczatek i ... środek prac w telegraficznym skrócie :ok:
Zaczęło się oczywiście od rozbiórki, wycinania tego co już nie spełnia swojej roli ... jak np tylny błotnik :szok:
Obrazek
Odnowione wewnętrzne nadkola czy jak to się zwie - oczyszczone, podkład reaktywny i akrylowy.
Obrazek

Wycięte pozostałości po progu zewnętrznym. Próg wewnętrzny również odmówił współpracy w niektórych miejscach, zrobiłem więc 1 dużą wstawkę z blachy 0,8, do tego profilowane rowki odpływowe. Calość pomalowana ta samą metodą, spawy zabezpieczone masą uszczelniającą. To samo z prawej strony, ale obyło się bez spawania.
Obrazek Obrazek

Zabezpieczona podłoga (ta sama metoda). Potrzebowała tylko 1 wstawki, kondycja świetna w porównaniu z resztą, zwłąszcza z zewnątrz.
Obrazek Obrazek
Koloru na niej nie przewiduję (zasłania dywan).

Jesli ktoś ma ochotę dowiedzieć się o co chodzi z podkładami, masą i innymi bajerami, których używam to:
1. Podkład reaktywny
2. Podkład akrylowy
3. Masa do spawów

marcix36
 
Posty: 1409
Dołączył(a): 2007-09-28, 19:41
Lokalizacja: Niemcy
Samochód: CTR EP3 K24

przez marcix36 » 2009-08-08, 09:27

Elegancko :ok: :ok:

Ryba88
 
Posty: 661
Dołączył(a): 2009-07-26, 14:45
Lokalizacja: Radomsko

przez Ryba88 » 2009-09-18, 11:12

Później przyszedł czas na to co najbardziej boli ... czyli nadkola - skomplikowane kształty + duże braki w blasze = duuużo spędzonego czasu.
Prawa strona:
Obrazek Obrazek Obrazek
Skończone. Fabryczny mały odpływ zastąpiłem dziurą wielkości kciuka :rotfl: Nie powinno się już zapchać :ok:
Obrazek
Lewa strona wygladała gorzej, tutaj nbie robiłem do końca, zostawiłem to blacharzowi, który wstawiał poszycie, żeby nie przeszkadzało mu w robocie.
Przed:
Obrazek Obrazek
I po. Niestety nie mam fotek jak to wyglądało po skończeniu na gotowo :(
Obrazek

Następnie auto odjechało do blacharza, który wstawił zewnętrzne poszycia. Ja się za to nie brałem, ponieważ mam za małę doświadczenie i nie chciałem potem walić tony szpachli, żeby wszystko wyrównać itp - sami rozumiecie - nie umiesz to się nie bierz za to :)

Po powrocie wyglądało tak:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Wstawione zostało tylko poszycie, więc nie ma obawy, że naruszono konstrukcję auta :ok:
Z dzisiejszej perspektywy moge powiedzieć, ze beznadziejnym pomysłem jest kupowanie progu z małą zakładką (widoczny z prawej). Jego krzywizna zupełnie nie pasuje do drzwi, żeby wyszpachlować łaączenie trzeba się sporo namęczyć, a i tak różnica w przejsciu do drzwi jest widoczna. Dużo lepszy jest próg z dużą zakładką - to taka rada dla innych.

[ Dodano: 2009-09-18, 11:10 ]
Zrobię kolejny Up, z okazji tego, że auto już jeździ. Zostały jeszcze jakieś pierdoły do zrobienia ale wszystko co najwazniejsze już ogarnięte.

Po spawaniu wszystko zostało pokryte podkładami antykorozyjnymi od zewnątrz i od wewnątrz:
Obrazek Obrazek Obrazek
Doszedł takze tylny pas:
Obrazek

Potem wszystkie spawy w miejscach niewymagających szpachlowania zabezpieczyłem masą uszczelniającą do spawów.
Obrazek

Małe porównanie:
Przed: :nieok:
Obrazek
I po: :ok:
Obrazek

Bagażnik też doczekał się odnowy:
Obrazek

Potem zaczęło się wyciąganie kształtów i eliminacja 1000 i 1 wgnioty na całym aucie. Nie wiem skad tyle było tych wgniot, normalnie masakra :szok:
Prawa strona:
Obrazek Obrazek
Lewa:
Obrazek Obrazek

Potem przyszła kolej na przedni pas - czyszczenie, klepanie, spawanie itp itd ;)
Obrazek Obrazek
I malowanie. Kolor oryginał R-63, z dodatkiem pasty matującej.
Obrazek Obrazek

Później zająłem się elementami demontowalnymi karoserii.
Maska:
Obrazek Obrazek
Błotniki:
Obrazek Obrazek Obrazek
Drzwi:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Avatar użytkownika
Macioo
 
Posty: 99
Dołączył(a): 2008-10-08, 18:43
Lokalizacja: Kraków

przez Macioo » 2009-09-18, 12:48

Szacun! Sam jestem na podobnym etapie prac, z podobnym zapleczem czasowym i doskonale rozumiem ile to wymaga poswiecenia. Także powodzenia życze i trzymam kciuki za efekt koncowy ;)

Avatar użytkownika
zwierzu_1986
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 2008-04-19, 20:15
Lokalizacja: Gliwice

przez zwierzu_1986 » 2009-09-18, 19:18

Kurde-podziwiam ogrom czasu i pracy poświęcony temu autu :szok:
Ostatnio edytowano 2009-09-19, 08:23 przez zwierzu_1986, łącznie edytowano 1 raz
Im więcej masz na coś czasu, tym większa szansa że nie zdążysz tego zrobić

Avatar użytkownika
harold85
 
Posty: 75
Dołączył(a): 2006-11-22, 12:41
Lokalizacja: Zabrze

przez harold85 » 2009-09-18, 23:32

ja powiem tylko że mi takie prace zajeły około 3 miesięcy ( robiłem sam z ojcem niemal dzień w dzień )a jeszcze została mi kosmetyka i poskładanie auta do kupy więc wiem ile trzeba się nacierpieć aby z 20 letniego auta wyciągnąć fabryczny błysk ale szacun za samozaparcie :ok:

Ryba88
 
Posty: 661
Dołączył(a): 2009-07-26, 14:45
Lokalizacja: Radomsko

przez Ryba88 » 2009-09-20, 10:17

Ja zacząłem robić to auto w październiku 2008 i poświęcałem mu każde piątkowe popołudnie, sobotę i czasem niedzielę.
Zrobiłem tez dach:
Obrazek Obrazek
Konserwację i malowanie tylnej wnęki:
Obrazek Obrazek
I podłogę, całą poobcieraną i powgniataną od jazdy na glebie:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Iii ... po skończeniu podłogi dotarłem całe auto pod lakier. W międzyczasie zrobiłem też 1001 małych detali, które większość osób pomija np. zawiasy maski, zamek maski, patyk od podpierania klapy, srubki do komory silnika, mocowanie tylnej rejestracji, wzmocnienia zderzaków. Wszysyko zostało oczyszczone i pomalwoane na właściwe sobie kolory.

Po niecałym roku spędzonym w garażu przyszedł czas na malowanie. Kolor R-51 Phoenix Red, oryginalnie było R-63 Rio Red. Nakładane w systemie 2 warstwowym czyli baza + klar, ponieważ ładniej wygląda i nigdy nie zrobi się różowy jak większość czerwonych kolorów.
Maska:
Obrazek Obrazek
Drzwi:
Obrazek Obrazek
Błotniki:
Obrazek Obrazek
Tylna klapa:
Obrazek
Reszta nadwozia już po wstępnym poskładaniu:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Załozyłem też do kompletu sprężyn obniżających amortyzatory GT, rozpórkę dolną przednią i stabilizator na tył od wersji 1,6.
Obrazek Obrazek Obrazek

  Następna strona
Posty: 456   •   Strona 1 z 31   •   1, 2, 3, 4, 5 ... 31

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości